כל מה שצריך לדעת על השכרת מקרן

אוקי אז ריכזנו עבורכם מספר שאלות שהעורך שלנו ביקש מאיתנו לחפור עבורכם בכל הנוגע למקרנים ביתיים וכן למקרנים לתחום האירועים.
במאמר הבא לא נציג לכם מחירים אלא יותר נתונים ומה נכון ולא נכון מתוך מחקר שנעשה מהחכם מכולם ….. גוגל 🙂
אז נתחיל בנושא הראשון

מה זה מקרן

לפי הגדרת ויק’ ההגדרה של מקרן הנה הצגת תכנים על גבי מסך הקרנה. לא ניכנס להיסטוריה אבל אי שם בשנות ה 50 המקרנים די נכנסו לעבודה שוטפת עקב הדרישה הגוברת לסרטים מבוססי קול, ובהמשך שנות ה 60 החלו המקרנים לשפוך גם אור צבעוני על המסכים, חברות סרטים כמו וולט דיסני היו בין החלוצים בכל נושא סרטי אנימציה ותמונות נעות והם אכן הפכו לאבן ראשית בטכנולוגיה שהגיחה בהמשך בדמות התלת מימד.
אז חזרה לענייננו למקרן וידאו בימינו ישנם מספר טכנולוגיות
CRT – אשר מטרתו לפלוט אור מרוכז בעוצמה גבוהה יחסית ע”י עדשה
LCD – מפוצל ל 3 צבעים אשר עוברים שלב סינון ושליטה על כל פיקסל כמובן דרך העדשה .
הטכנולוגיה אכן משתפרת עם השנים והיום בלחיצת כפתור תוכלו לבצע השכרת מקרן התומך בשידורי HD וכן בטכנולגיית 4K , במקרנים בעלי עוצמת הארה של 20,000 ANSI LUMENS וכמובן במקרנים המקרנים ישירות על גבי נעליים עם הולוגרמה אם לבכם חפץ בכך.

מהי עוצמת הארה במקרנים

במקרנים ישנה עוצמת הארה אשר נקראת ANSI LUMENS, “אנסי” הינו בעצם האיגוד בארה”ב אשר נותן תקינות לעוצמת הארה, ו”לומנס” היא בעצם יחידת אור היוצאת ממקור כלשהו. בקצרה אנסי לומנס הנו “חוזק של עוצמת הארה בדיוק כפי שלמנורה ביתית יש עוצמת הארה.עוצמת הארה במקרן יתחיל לרוב ב 1600 ויטפס מעלה, ככל שהעוצמה תיהיה יותר חזקה כך המקרן יוכל להקרין ממרחק רב יותר ובעוצמה ואיכות חזקים יותר. כמובן שישנם מקרנים קטנים יותר כדוגמת מקרן כיס שמיועדים להקרנה קטנה. כמו כן ניתן לבצע השכרת מקרנים בכל עוצמה כמעט שתרצו הכל תלוי בתג המחיר שעל גבי המקרן, המחירים ינועו לרוב בין 130 ש”ח -1000 ש”ח. ככל שיש יותר עוצמת הארה, יותר אור מגיע למסך כך שנוכל לראות בתנאי אור מלאים בניגוד למקרנים בעלי עוצמת הארה נמוכה יותר המחייבת הקרנה בשטח חשוך לחלוטין.

מקרן להשכרה או לקנייה ?

כמובן שהכל תלוי בצרכים שהמקרן אמור לשמש אתכם. לדוגמא בבית משרדים בהם נעשה שימוש נרחב במצגות ללקוחות בהחלט מומלץ לבצע רכישת מקרן בעוצמת הארה של 2600, לעומת אולם אירועים או כנסים או אפילו תיאטרון שבהם מספר הנוכחים במקום הוא גבוה מאוד נבחר במקרן בעוצמה של 4000 ומעלה, כמובן שהמסך הקרנה צריך להיות תואם (אבל זה כבר למאמר אחר). אם מדובר במספר אירועים בודדים מומלץ לבצע השכרה פר אירוע. כמו כן במידה והאירוע שלכם מתקיים במרכז חיפוש אחר השכרת מקרן בתל אביב תיהיה אופציה עדיפה מאשר אזורי השרון או הדרום.

מקווים שעזרנו 🙂

 

הטבות מיוחדות ומחירים מוזלים לפונים דרך האתר, השאירו פרטים עכשיו!

    אני מאשר קבלת חומר פרסומי