איך תבחרו מקרן לאירוע

איך תבחרו מקרן לאירוע

מהו מקרן ולמה הוא משמש?

מקרן זהו מכשיר המשמש להצגת מצגות, הצגת סרטי קולנוע, סרט בטלוויזיה או כל תוכן אחר אותו תרצו להעביר לקבוצה רבת משתתפים. משמש גם באירועים משפחתיים ועסקיים. כיום ניתן לראות גם השכרת מקרן למצגות או לערבי קריוקי בהם מוצגות מילות השיר על המסך .
למקרן עינית קטנה שדרכה משודרת התמונה החוצה על מסך ההקרנה או על קיר לבן.
את המקרן מחברים עם כבל הנקרא VGA  או כבל HDMI המעביר את התמונה מהמקרן למסך.

האם מומלץ להקרין על מסך הקרנה?

יש אפשרות להקרין על קיר לבן וחלק, אך מומלץ להקרין על מסך הקרנה העשוי מבד לבן כדי לקבל תמונה מוארת וברורה יותר. נראה יותר מקצועי וממקד יותר את התמונה. המסכים מגיעים במס’ גדלים וחשוב לבחור את גודל המסך בהתאם לכמות האנשים הנמצאים באותו אירוע. את המקרן מומלץ לשים על חצובה ולכוון לכיוון המסך בגובה המתאים .
אם הכנתם מצגת המלווה בסאונד , אפשרי להוסיף גם רמקול להשכרה.

מה חשוב לבדוק לפני השכרת מקרן ?  

  • עוצמת הארה– לכל מקרן עוצמת הארה משלו, זהו האור היוצא מהמקרן ישירות למסך ההקרנה . אם אתם מקרינים במקום בו יש אור יש לוודא שלקחתם מקרן עם עוצמת הארה גבוהה עד כמה שאפשר, ככל שהעוצמה נמוכה יותר כך המקום צריך להיות חשוך יותר .
    כמובן שהמקרנים לא מתאימים להקרנה באור יום ופה יש לשקול לקחת מסך פלזמה אך גם לגביו חשוב לבדוק האם יכול להתאים לאור יום
  • רזולוציה– כדי לקבל תמונה ברורה וחדה מומלץ לבחור מקרן להשכרה עם רזולוציה גבוה , מקרנים עם HD  יתנו תמונה חדה.  הרזולוציה מורכבת מכמות הפיקסלים.
  • ניגודיות– זהו בעצם צבע המנורה של המקרן המראה על איכות ההקרנה , ז”א שככל שהמקרן ישן יותר כך יורדת הניגודיות , המנורה נחלשת ויש צורך בהשכרת מקרן חדש יותר. חשוב לוודא כמה זמן עבד המקרן לפני שאתם משכירים אותו .ככל שהאיכות טובה יותר כך האורחים ייהנו יותר מהמצגת .
    אם מדובר באירועים גדולים מעל 200 אנשים, עדיף להשתמש עם מקרן חזק מעל 500 ANSI ומסך בגודל 3/4. באירועים בהם יש פחות משתתפים אפשרי להשתמש במקרנים 2700-3100ANSi ובמסכים בגודל 1.80*1.80 ו – 2.15*2.15.

השכרת מקרן פשוט ונוח 

כאשר אתם מתחילים לברר על מקרנים ומסכים להשכרה, תשתפו את החברה ממנה אתם משכירים בפרטי האירוע, לדוגמא כמה משתתפים יש, לאיזה מטרה, מהו גודל החלל, האם יש אור במקום ומה חשוב לכם. הם כבר ידעו להתאים לכם את המקרן והמסך המתאימים .
וודאו כי בעת ההשכרה אתם מקבלים את כל הכבלים הנדרשים להפעלת המקרן , עדיף שתגיעו עם המחשב ביום ההשכרה וודאו שאכן הכול עובד תקין . אף אחד לא רוצה הפתעות ביום האירוע.בקשו לקבל הסבר מקיף על הפעלת הציוד, ובדקו האם יש לכם תמיכה טלפונית באירוע עצמו .

מהי המנורה במקרן ולמה היא כ”כ חשובה

ללא נורת המקרן לא יהיה ניתן לצפות בתמונה,המנורה בעצמם מראה לנו את הניגודיות ואיכות ההקרנה .

למה חשובה ההשהיה שמכבים את המקרן?

ההשהיה זהו תהליך שהמאווררים מכבים את הנורה לאחר כיבוי המקרן. המנורה זקוקה לפעולה חשובה זו כדי לשמור על חיי הנורה. חשוב מאוד לכבות את המקרן אחרי הסיום בצורה מסודרת ולא לנתק ישר מהחשמל, אם תנתקו מהחשמל ולא תבצעו כיבוי מסודר הדבר יקצר את חיי הנורה או לקלקל אותה.
נורה למקרן עולה כמחצית מסכום המקרן עצמו . חשוב לקבל הסבר מדויק מאותה חברה שממנה ביצעתם את השכרת ציוד ההקרנה לאירוע ולבקש מהם הסבר על המקרן על תפעול , הפעלה וכיבוי המקרן .

הטבות מיוחדות ומחירים מוזלים לפונים דרך האתר, השאירו פרטים עכשיו!

    אני מאשר קבלת חומר פרסומי